Пятница, 29.03.2024, 17:25
Приветствую Вас Гость | RSS

Відділ освіти Токмацької райдержадміністрації

Меню сайта
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Форма входа

Информация про район

Освіта Токмацького району впевнено реалізує конституційні вимоги громадян України на отримання якісної освіти протягом життя та дальшого утвердження її національного характеру. За роки незалежності України педагоги району, відділ освіти райдержадміністрації, органи місцевого самоврядування та районна державна адміністрація направляють свої зусилля на ефективну і конструктивну працю заради нашого майбутнього.

             Цьому сприяють районні комплексні програми:

  • Програма розвитку освіти Токмацького району на 2006-2009 роки;
  • “Вчитель”, на 2003-2012 роки;
  • “Шкільний автобус”, 2004-2010 роки;
  • “Здоров’я нації”;
  • “Розвиток позашкільних закладів освіти”, на 2002-2008 роки;
  • “Програма комплексної реабілітації дітей із особливими потребами та дітей-інвалідів”, на 2005-2010 роки;
  • “Програма розвитку фізичної культури і спорту в Токмацькому районі до 2012 року”;
  • “Молодь Токмацького району” 2004-2007 роки;
  • “Профілактика і лікування артеріальної гіпертензії в Токмацькому районі до 2010 року”;
  • “Забезпечення навчальних закладів сучасними технічними засобами навчання з природничо-математичних і технічних дисциплін на 2005-2011 роки”;
  • “Концепція соціальної адаптації осіб з розумовою відсталістю”;
  • “Концепція державних програм роботи з обдарованою молоддю”, на 2006-2010 роки;

             Освіта системи Токмацького району спрямована на забезпечення умов функціонування і розвитку дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти, оптимізація мережі загальноосвітніх  навчальних закладів для забезпечення права громадян району на повну загальну середню освіту та максимального задоволення освітніх та культурних потреб.

             Мережа загальноосвітніх навчальних закладів формувалася за такими принципами:

  • рівність умов кожної людини для повної реалізації її здібностей, таланту, всебічного розвитку;
  • доступність для кожного громадянина району всіх форм і типів освітніх послуг, що надаються закладами освіти;
  • відкритий характер освіти, створення умов для вибору закладу освіти, форми та профілю навчання і виховання;
  • соціальний захист учасників навчально-виховного процесу;
  • забезпечення права національних меншин на задоволення освітніх потреб рідною мовою;
  • забезпечення поступовою інформатизації системи освіти спрямованої на задоволення освітніх інформаційних і комунікаційних потреб учасників навчально-виховного процесу;

             Мережа загальноосвітніх навчальних закладів формується з урахуванням демографічної, етнічної та соціально-економічної ситуації Токмацького району.

             Створено умови та механізм реалізації неперервної освіти.

             За роки незалежності України мережа загальноосвітніх навчальних закладів під впливом соціально-економічних тенденцій розвитку району зазнала змін. Несприятлива демографічна ситуація привела до значного скорочення контингенту учнів: якщо в 2004-2005 н.р. в 22 ЗНЗ району навчалось 3399 учнів то в 2006-2007 н.р. в 21 ЗНЗ району навчається 2791 учень.

             Але, в той же час, активно розвивається мережа шкіл нового типу, здійснюється перехід на новий зміст, структуру, 12 річний термін навчання та профілізація старшої школи.

             Виходячи з того, освіта стала ключовою ланкою й найефективнішим ресурсом прогресивного розвитку держави, в Україні постійно зростають видатки на освіту:

             Якщо    в 2005 році – 25,7 млрд. грн. (5,9 % ВВП)

                        в 2006 році – 33 млрд. грн. (6,4 % ВВП)

                        в 2007 році – 40 млрд. грн. (10 % ВВП)  

 

             Відповідно збільшились видатки на освіту:

                        в 2005 році –  6 752 6  тис. грн.

                        в 2006 році –  9 636 3  тис. грн.

                        в 2007 році – 11 430 8 тис. грн.                 

             Важливою ділянкою освіти району є дошкільна освіта, де закладаються підвалини фізичного, психічного і соціального ставлення дитини.

             У 2006-2007 н.р. згідно Закону України “Про дошкільну освіту” дошкільна ланка району була зорієнтована на забезпечення розвитку дитини дошкільного віку відповідно до її задатків, нахилів, здібностей, індивідуальних особливостей.

             Мережа дошкільних навчальних закладів налічує 14 одиниць, функціонує 7: 5 у сільській місцевості, 2 у м.Молочанськ. В них виховується 547 дітей віком від 1,5 до 6 років, що становить 47 % від загальної кількості дітей, що проживають на території району. Але охоплення дітей дошкільною освітою нерівномірне і становить у місті 95 %, у сільській місцевості 40 %.

             Слід відмітити поступове збільшення охоплення дітей дошкільною освітою особливо у сільській місцевості. У 2002 році це становило 23 %. Це стало можливим завдяки відкриттю дошкільних груп при загальноосвітніх школах у тій місцевості району, де відсутнє функціонування ДНЗ. (Таврійська ЗОШ, Коханівська ЗОШ, Ударницька ЗОШ, Новопрокопівська ЗОШ, Урожайнівська ЗОШ).

             Проектна потужність приміщень дошкільних закладів використовується також нерівномірно. Так, у м.Молочанськ дошкільні заклади “Ромашка” та “Топольок” завантажені на 120 %, а дошкільні заклади у сільській місцевості лише на 45%.

             Охоплення дітей 5-річного віку дошкільною освітою становить 75 %. У цьому сприяє робота підготовчих груп при ЗОШ протягом січня – червня по підготовці п’ятирічних дітей до навчання у 1 класі.

             Освітня мережа утворена 20 загальноосвітніми та 2 позашкільними закладами. Діяльність НВК – школа – д/заклад ЗОШ І ст. призупинено в 2006 році.

             Освітні послуги на здобуття загальної середньої освіти надають 15 загальноосвітніх навчальних закладів І-ІІІ ст., з них 5 спеціалізованих шкіл; в сільській місцевості – 13, 6 загальноосвітніх навчальних комплексів І-ІІ ступенів, з них у сільській місцевості – 6.

             Зменшення учнівського контингенту призвело до того, що завантаженість ЗНЗ від проектної потужності складає: серед міських шкіл 1 – до 60 %, 1 – до 90 %.

             Зберігається  стійка  тенденція  до  зменшення  учнівського  контингенту  сільських  шкіл,  більш  як  на  40 % - 11 від проектної потужності, 7 – до 60 % і 1 – до 75 %. Це призводить до збільшення фактичних видатків на фінансування цих закладів освіти, а тому значно збільшує вартість навчання на одного учня у порівнянні з коштами, передбаченими чинним законодавством. Так, вартість навчання одного учня найменша у Молочанській №1 СШ І-ІІІ ст. і становить у 2007 році – 2085 грн., найбільша вартість навчання учнів Роботинської ЗОШ І-ІІ ст. – (5778 грн.).

             В районі здійснюється підвіз на навчання та додому 978 учнів, що становить 35 % від загальної кількості школярів. З них: 53 (6,5 %) до міських шкіл, 925 (46,7 %) до сільських шкіл.

             Найбільше підвозиться учнів до:

                        Очеретуватської ЗОШ І-ІІІ ст. – 74 (87 %);

                        Новомиколаївської ЗОШ І-ІІІ ст. – 103 (85,8 %);

                        Коханівської ЗОШ І-ІІІ ст. – 100 (66,2 %);

                        Балківської ЗОШ І-ІІІ ст. – 101 (64,3 %)            

             Спостерігається стійка тенденція до зменшення набору учнів до 1 класу:

                        2002 – 2003 н.р. – до школи зараховано 326 учнів;

                        2003 – 2004 н.р. – 274 учні;

                        2004 – 2005 н.р. – 264 учні;

                        2005 – 2006 н.р. – 199 учнів;

                        2006 – 2007 н.р. – 158 учнів.

             Навчання першокласників здійснюється у 20 класах 20 шкіл району. Для них створені належні умови навчання і виховання. Естетично оформлені класні кімнати, ігрові кімнати та ігрові куточки.

             63 першокласника, а це становить 31 % від загальної кількості, навчаються на базі дошкільних навчальних закладів. 127 першокласників (66,8 %) навчаються в шкільних приміщеннях.

             Вкрай важливим для збереження здоров’я дітей, повноцінного розвитку є організація харчування школярів. Гарячим харчуванням та буфетною продукцією охоплено 2544 учні, що становить 91 % від загальної кількості учнівського контингенту, 1843 (66 %) охоплені гарячим харчуванням, з них 1 – 4 класи (100 %), 5 - 9 класів 705 учнів (46 %), 10 – 11 класів – 164 учні (40 %).

             Охоплені  харчуванням  діти  пільгових  категорій: 7  дітей потерпілих від наслідків ЧАЕС, 43 – діти-сироти та позбавлені батьківського піклування, 48 – діти з малозабезпечених сімей, 12 – діти-інваліди, діти з обмеженими можливостями.

             Для організації харчування використовувались в основному бюджетні кошти – 238 505 грн. Актуальною залишається проблема зміцнення матеріально-технічної бази навчальних закладів. Всі 15 загальноосвітніх навчальних закладів І-ІІІ ст. та один заклад І-ІІ ступенів обладнані комп’ютерними комплексами, які налічують 171 комп’ютер (22 – у місті, 149 – у сільській місцевості).

             На 100 учнів шкільного віку в середньому маємо 6 комп’ютерів.

             Важливим є використання педагогами програмних засобів. А тому актуальним залишається  навчання вчителів роботі з комп’ютерною технікою. Продовжується реалізація програми “Intel – Навчання для майбутнього”. За два роки підготовлено 77 вчителів району, ще 82 педагога отримали початкові навички на комп’ютері.

             Покращилась робота з обдарованою учнівською молоддю:

  • 24 учні є переможцями інтелектуальних змагань Всеукраїнських конкурсів;
  • 16 учнів стали переможцями та лауреатами обласних олімпіад та конкурсів;
  • 151 учень зайняв призові місця на районному етапі олімпіад та конкурсів.

             Завдяки творчому підходу колективів Молочанської №1 СШ, Таврійської ЗОШ І-ІІІ ст. по впровадженню новітніх технологій, реалізації проблемних тем в 2005 – 2006 н.р. за підсумками Всеукраїнського конкурсу “100 кращих шкіл України – 2006” стали лауреатами. Новогорівська СШ І-ІІІ ст. приймала участь у Всеукраїнському конкурсі шкільних видань (2006р.) і стала лауреатами конкурсу.

             З року в рік зростає кількість випускників, нагороджених золотими та срібними медалями за особливі успіхи у навчанні:

                        2003 – 2004 н.р. – 15 медалістів, з них – 13 золото, 2 срібло;

                        2004 – 2005 н.р. – 17 медалістів, з них – 13 золото, 4 срібло;

                        2005 – 2006 н.р. – 20 медалістів, з них – 17 золото, 3 срібло.

             Ефективному навчанню молоді сприяє забезпечення підручниками та додатковою літературою. У порівнянні з 2000 – 2001 н.р. забезпеченість підручниками 1 – 11 класів зросла з 53 % до 81 %, у порівнянні з минулим навчальним роком забезпеченість підручниками зросла на 5 % і становить для учнів 1 – 4 класів – 99 %, 5 – 9 класів – 74 %, 10 – 11 класів – 64 % .

             Серйозне занепокоєння викликає стан здоров’я дітей, зумовлений несприятливим навколишнім середовищем, перевантаженням учнів навчальними заняттями, поширенням шкідливих звичок. Серед дитячого  населення  району  залишається  частота  хронічних захворювань, які призводять до інвалідності. В районі на сьогоднішній день проживає 77 дітей-інвалідів. На диспансерному обліку перебуває 323 дитини шкільного віку.

             Кількість хронічних захворювань збільшується майже в два-три рази.

             Діяльність районної державної адміністрації, районної ради, відділу освіти спрямовується на підготовку, формування та збереження кадрового потенціалу системи освіти.

             Для забезпечення якісної освіти в районі сформовано педагогічний колектив, який налічує 444 працівника.

  • вищу освіту мають – 350 (79 %);
  • середню педагогічну – 39 (16,6 %);
  • незакінчену вищу – 8 (1,8 %);
  • середню освіту -  12 (2,7 %).

             Стаж роботи педагогічних працівників становить:

  • до 5 років – 58 (13,1 %);
  • 5 – 10 років – 41 (9,2 %);
  • до 20 років – 130 (29,3 %);
  • понад 20 років – 215 (48,4 %).

             За результатами атестації встановлено (підтверджено) кваліфікаційні категорії:

  • “Спеціаліст вищої категорії” – 102 (22,9 %);
  • “Спеціаліст І категорії” – 124 (27,9 %);
  • “Спеціаліст ІІ категорії” – 56 (12,6 %);
  • “Спеціаліст” – 162 (36,4 %).

             Присвоєно (підтверджено) педагогічне звання:

  • “Вчитель методист” – 21 (4,7 %);
  • “Старший вчитель” – 35 (7,8 %);
  • “Заслужений вчитель України” – 3 (0,7 %);
  •  Знаком “Відмінник освіти” нагороджено – 48 (10,8 %).

             Нагороджено грамотами:

  • Міністерства освіти і науки України – 69 (15,5 %);
  • Управління освіти і науки облдержадміністрації – 108 (24,3 %);
  • Відділу освіти райдержадміністрації – 142 (31,9 %).

             Пріоритетом освітньої галузі району є створення умов рівного доступу до якісної освіти.

             Відділ освіти основними напрямками діяльності визначає:

  • - з метою підвищення якості освіти та ефективності використання бюджетних коштів оптимізувати мережу навчальних закладів;
  • забезпечити поетапний перехід ЗНЗ на новий зміст, структуру та 12-ти річний термін навчання;
  • забезпечити ЗНЗ сучасними технічними засобами навчання із прородничо-математичних і технологічних дисциплін;
  • забезпечити підготовку до школи дітей, не охоплених системою дошкільної суспільної освіти (упровадження науково-методичних рекомендацій «Крок до школи»;
  • продовжити роботу з упровадження в практику освітніх закладів системних соціально-педагогічних технологій особистісно-зорієнтованого навчання та виховання в початковій школі;
  • продовжити роботу щодо формування оптимальної мережі класів є поглибленим вивченням усіх базових дисциплін;
  • здійснити першочергове забезпечення підключення до глобальної мережі Інтернет спеціалізованих шкіл, сприяти участі інтелектуально здібних учнів в Інтернет-олімпіадах;
  • створити умови для забезпечення рівного доступу до якісної освіти всіх учнів, незалежно від місця проживання, забезпечити їх шкільними автобусами;
  • сприяти навчанню старшокласників в заочній формі у гуртках обласного відділення Малої академії наук України;
  • забезпечити перехід до проведення вступних випробувань до вищих навчальних закладів шляхом зовнішнього незалежного оцінювання навчальних досягнень випускників ЗНЗ;
  • забезпечити підвищення якості й об’єктивності атестації педагогічних кадрів;
  • здійснити інформаційне забезпечення системи загальної середньої освіти, створити єдиний інформаційно-освітній простір району. Для цього в рамках реалізації Державної програми інформатизації загальноосвітніх, позашкільних і вищих навчальних закладів на 2006-2007 роки та Державної програми «Інформаційні і комунікаційні технології в освіті і нації» на 2006-2008 роки;
  • здійснити заходи щодо створення навчально-методичних умов для постійного вдосконалення педагогічної діяльності в ЗНЗ, стимулювання інноваційної творчої діяльності педагогів та педагогічних колективів, забезпечити доступність науково-педагогічної інформації для кожного педагога згідно з його професійними запитами;
  •   з метою забезпечення розвитку спеціальної освіти дітей з вадами фізичного і психічного розвитку, ефективного використання в освітньому процесі компенсаторно-корекційної ролі збереження систем розвитку цих дітей, опанування ними потрібною сумою знань, умінь і навичок.

 

Поиск
Календарь
«  Март 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Copyright MyCorp © 2024
Бесплатный хостинг uCoz